Course

CQI-20 ETKİLİ PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ EĞİTİMİ


Course
CQI-20 ETKİLİ PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ EĞİTİMİ Çözümsüz problem yoktur. CQI-20 Teknikleri Eğitimde anlatılır.


CQI-20 ETKİLİ PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ EĞİTİMİ

  • Eğitim Ücret Detayı
    hande.gokyildiz@nqs.com.tr
    Tel: (532) 452 49 70
    (224) 441 68 67
  • Maksimum Katılımcı Sayısı
    15
  • Bildirimler
    8
  • Eğitim Yeri
    Firmanız
  • Eğitim Tarihi
    Firmalarla birlikte belirlenmektedir
    15 gün önce planlama yapılır
  • Eğitim Süresi
    1 GÜN
  • Eğitim Talebi Gönder
    NQS EĞİTİM TALEP FORMU

CQI-20 ETKİLİ PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ EĞİTİMİ

EĞİTİM İÇERİNDEN BAŞLIKLAR



EĞİTİM İÇERİĞİ:


STANDARTLARDAKİ PROBLEM ÇÖZME GEREKLİLİKLERİ
PROBLEMİN TANIMLANMASI
ANALİZLER
BEYİN FIRTINASI
BALIK KILÇIĞI
KÖK NEDEN ÇALIŞMASI
SİSTEMATİK ÇÖZÜM YAKLAŞIMI ÇÖZÜM ETKİNLİK KONTROLÜ
8D / DF
PDCA / FTA
MAJOR KAIZEN FORMU
ZOR PROBLEM ÇÖZÜMÜ / DİZAYN YARDIMI ( 6 SİGMA / TRIZ )




ÖNCELİKLE PROBLEMİN KÖK NEDENİNİ TESPİT EDİP SONRASINDA O KÖK NEDENİ ORTADAN KALDIRMAMIZ GEREKİR.

KÖK NEDENİ ORTADAN KALDIRMAK BAZEN ANCAK DİZAYN DEĞİŞİKLİĞİ İLE OLUR


ÖNLEYİCİ KONTROLLER
Makine de iki elin kullanıldığı operasyonlar
Eksik parça , fazla parça yerleştirmeye izin vermeyen sistemler (Poka Yoke)
Parça formuna bağlı pozisyonlama
Ekipman bakımları, Makine yeterlilikleri
Operatör kalibrasyonu, operatör denetimleri
Operatör eğitim ve yetkinlik çalışmaları
İş talimatları / Görsel yardımcı malzemeler / Standart İş Talimatları
Makine kontrolleri / Önleyici bakım
İlk parça onayı
Ayar prosedürü
Kalibrasyon prosedürü, MSA Çalışmaları, Doğrulama
Poka
yoke sistemleri doğrulama çalışmaları



TESPİT EDİCİ KONTROLLER
Görsel Kontroller
Mastar / Sınır numuneye veya hata kataloğuna göre görsel kontroller
Kamera sistemleri ile optik inceleme, ölçüm ve kontroller
Limit / Sınır numune kullanılarak yapılan optik testler
Geçer / Geçmez mastar ile yapılan kontroller
Ölçüm aleti ile yapılan ölçüm kontrolleri
Numune alma planına göre yapılan
rastsal kontroller
Tork
izleme ve ölçüm
Presleme yükü kontrolü
Hat sonu fonksiyonel kontrol



Kuruluş iyileştirme için fırsatları tayin etmeli ve seçmeli, müşteri şartlarını karşılamak ve müşteri memnuniyetini arttırmak için gerekli faaliyetleri uygulamalıdır. Bunlar aşağıdakileri içermelidir: a) Şartları karşılamak ve bununla birlikte gelecekteki ihtiyaç ve beklentileri de belirleyerek ürün ve hizmetleri iyileştirmek, b) İstenmeyen etkileri düzeltmek, önlemek veya azaltmak, c) Kalite yönetim sisteminin performans ve etkinliğini arttırmak. Not İyileştirmeye örnekler; düzeltme, düzeltici faaliyet, sürekli iyileştirme, önemli değişiklik, inovasyon ve organizasyon değişikliğini içerebilir.


10.2 Uygunsuzluk ve düzeltici faaliyet
10.2.1 Bir uygunsuzluk oluştuğunda, şikayetlerden kaynaklananlar dahil, kuruluş:
a) Uygunsuzluğa tepki vermeli ve uygulanabildiği şekilde:
1) Uygunsuzluğu kontrol etmek ve düzelmek için faaliyet yapmalı,
2) Sonuçları değerlendirmeli.
b) Uygunsuzluğun; tekrar veya başka bir yerde oluşmaması için nedenlerini ortadan kaldırmak amacıyla
faaliyet ihtiyacının aşağıdakileri dikkate alarak değerlendirmeli:
1) Uygunsuzluğun gözden geçirilmesi ve analizi,
2) Uygunsuzluğun sebeplerinin tayini,
3) Benzer uygunsuzlukların varlığı veya potansiyel olarak oluşabileceğinin tayini.
c) İhtiyaç duyulan herhangi bir faaliyeti gerçekleştirmeli,
d) Gerçekleştirilen düzeltici faaliyetlerin etkinliğini gözden geçirmeli,
e) Gerektiğinde, planlama esnasında tayin edilen risk ve fırsatları güncellemeli,
f) Gerektiğinde, kalite yönetim sisteminde değişiklik yapılmalıdır.
Düzeltici faaliyet, karşılaşılan uygunsuzluğun etkisine uygun olmalıdır.

10.2.2
Kuruluş, aşağıdakilerin kanıtı olarak dokümante edilmiş bilgiyi muhafaza etmelidir: a) Uygunsuzlukların yapısı ve peşinden yapılan faaliyet,
b) Düzeltici faaliyetlerin sonucu.



Problem çözme
Kuruluşun aşağıdakileri içeren problem çözme için belgelenmiş bir süreci olacaktır: a) çeşitli türler ve sorun ölçeği için tanımlanmış yaklaşımlar (örneğin, yeni ürün geliştirme, mevcut üretim sorunları, alan arızaları, denetim bulguları);
b) uygun olmayan çıktıların kontrolü için gerekli olan sınırlandırma, ara eylemler ve ilgili faaliyetler (bkz. ISO 9001, Bölüm 8.7);
c) kök neden analizi, kullanılan metodoloji, analiz ve sonuçlar;
d) benzer süreçler ve ürünler üzerindeki etkinin dikkate alınması dahil, sistemik düzeltici faaliyetlerin uygulanması;
e) uygulanan düzeltici faaliyetlerin etkinliğinin doğrulanması;
f) uygun belgelenmiş bilgiyi gözden geçirmek ve gerektiğinde güncellemek (örneğin, PFMEA, kontrol planı). Müşterinin problem çözme için belirlenmiş özel işlemlere, araçlara veya sistemlere sahip olması durumunda, kuruluş bunları kullanır. Müşteri tarafından aksi onaylanmadıkça süreçler, araçlar veya sistemler.


Hata Önleme
Kurum, uygun hataya önleyici yöntemlerin kullanımını belirlemek İçin bir sürece sahip olmalıdır. Detayları kullanılan süreç risk Analizi yöntemi ile (PFMEA gibi) belgelendirilmeli ve test sıklıkları kontrol planında belirlenmelidir. Süreç, hata veya tekrar edilebilmiş hata için hata kontrol cihazlarının testini içermelidir. Kayıtlar muhafaza edilmelidir. Tuzak parça kullanıldığında, parçalar uygun olduğu tanımlanmalı, kontrol edilmeli, doğrulanmalı ve kalibre edilmelidir. Hata önleme sistemi arızalarında izlenecek aksiyonlar reaksiyon planında belirtilmelidir.


PROBLEMİN TANIMI:
Problemin kaynağı değişkenliktir. Otomotivde hiç bir şey sabit kalmayacağına göre problemde her zaman mümkündür. Önemli olan o problem riski için önleyici ve tespit edici yöntemler etkin mi, çalışıyor mu? Yeni tedarikçi seçimi, yeni makine alımı, yeni personel alımı, ölçüsel değişiklik, 2.kalıp devreye alımı, kapasite artışı, makine yerini değiştirme, hava sıcaklığının artması, yeni proje devreye alma bunlar en belirgin potansiyel problem noktalarıdır, doğru yönetilmelidir.


EKİBİN ATANMASI:
Problem çözüm adımlarına geçmeden önce ekip ataması yapılmalıdır. Problem çözüm ekibi çok fonksiyonlu yaklaşımla seçilmelidir. Ekip üyeleri, problemin görüşüldüğü anda veya hemen sonrasında yöneticiler tarafından atanmalıdır. Zamanı iyi kullanmak çok önemlidir. Problemin tanımlanması ve sonraki aşamalara ekip koordineli çalışarak geçmelidir. Ekipte prosesin gerçekleştiği yerdeki operatör, posta başı, vardiya amiri gibi işi yapanlar mutlaka bulunmalıdır. Mevcut yoğunluğa göre ilgili kişilerin ataması yapılmalıdır.


Problemi doğru tanımlamak sürecin en can alıcı noktasıdır. Doğru yapılmamış bir problem tanımı problem çözümüne yardımcı olmayacağı için ekibi yanlış sonuçlara götürebilir. Kullanılacak bir checklist ile problem tanımlamadaki geçmiş tecrübelerden yararlanılarak, belki de bizimle ilgili olmayan bir problem çözme prosesi sürecin daha başında bitirilebilir.
Hata parça ile taşınabiliyor mu?
Farklı araçlarda, farklı kombinasyonlarda hata devam ediyor mu?



Problem çözümünde odaklanacak nokta çok önemlidir. Zaman kaybını önler, etkili bir önlem alma konusunda bize yardımcı olur. Odaklanmamız gereken proses, makine, üretim parametresi gibi unsurların belirlenmesi aşamasında, veri analiz çalışmaları, sinoptik üzerinde analiz çalışmaları bize yol gösterici olacaktır. Kök neden analizi öncesi bu çalışmalar yapılıp kayıt altına alınmalıdır. Özellikle garanti iadesi analizlerinde %10 15 gibi bir kullanıcı kaynaklı veya genel olarak müşteri kaynaklı diyebileceğimiz bir hata payı olabilmektedir. Yüksek hata oranında, firmalar bunu fark etmiş olsalar da dile getirmekte zorlanırlar. Hatalar ortadan kaldırılınca bunu ifade etmek daha kolaydır ve veriler sizi destekler.


İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ
FREKANS DAĞILIMLARI
HİSTOGRAMLAR
MERKEZ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ
ARİTMATİK ORTALAMA
MOD MEDYAN
FREKANS DAĞILIMLARI
YAYILIM ARALIĞI
STANDART SAPMA
PROSES YETERLİLİĞİ


Course
DENEYİMLİ EĞİTİMCİLER
Özel Proseslere Özel Eğitimci

Her CQI eğitimi için özel eğitimci belirlenmekte ve eğitimci Cv si eğitim öncesi paylaşılmaktadır. CQI eğitimi kapsamına dikkate alınarak, eğitimcinin en az 10 yıllık proses deneyimine sahip olması esas alınmaktadır.

Eğitimcilerimiz 25 yıl ve üzeri otomotiv sektör deneyimine sahip, IATF 16949 denetçileri ve eğitimcileridir. Eğitim soru listelerimiz güncel ve anlaşılır şekilde tercüme edilmiştir.

Eğitmenlerimiz, eğitime ve uygulamalı denetim esnasında katılımcılara, özel proses denetiminin inceliklerini en detaylı şekilde aktarmaktadır. Soru formları ve tablolar eğitimler sonunda firma ile ücretsiz paylaşılmaktadır.

EĞİTİM TALEP FORMU
Course
YERİNDE VE UYGULAMALI
Özel Proses Özel İlgi Gerektirir

Her özel proses için hazırlanmış soru ve değerlendirme listeleri ile, özel prosesin gerçekleştiği hatlarda edinilen teorik bilgiler, bizzat eğitime katılanlar tarafından tecrübe edilmektedir.

Mevcut kullanılan yöntemler, formlar ve proses yönetimi, CQI kitapçıklarındaki gerekliliklerle karşılaştırılmakta, eksiklikler rapor edilmekte ve süreç iyileştirmesi için gerekenler aksiyon olarak raporlanmaktadır.

Yapılan çalışmayı bir GAP analizi olarak da düşünebilirsiniz. Kritik öneme sahip özel proseslerinize gerekli önemi vermeli ve iyileştirmelisiniz.


EĞİTİM TALEP FORMU
Course
ÇOK FONKSİYONLU EKİP İŞİ
CQI Bir İyileştirme Fırsatıdır

Bu eğitime proses tasarımında yer alan tüm ekip üyelerinin, üretim, proje, kalite, mühendislik, bakım, satınalma gibi doğrudan etkileyen süreç sahiplerinin, vardiya sorumlulularının katılması, CQI çalışmalarının etkniliğini sağlaması açısından oldukça önemlidir.

Problem çıkmadan önce, firmanızın müşteri beklentilerini sağlamaya çalışması, bulunan eksiklikleri gidermesi bir iyileştrime fırsatıdır. Ne kadar geniş katılım olur ise, o kadar faydalı olacaktır.

Eğitim ve denetim faaliyetleri zaman alan, maliyeti olan aktivitelerdir. Lütfen, bu gerekliliği müşteriler için değil, firmanız için isteyin ve uygulayın.

EĞİTİM TALEP FORMU
Course


EĞİTİMLER İÇİN BİZİMLE İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ (NQS.COM.TR adresine yönlendirileceksiniz)





Course




Bu site www.nqs.com.tr ile aynı şirketler grubuna bağlıdır.